reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Michal Latta

Michal Latta

Bloger 
  • Počet článkov:  86
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Som človek, ktorý neustále hľadá a skúša niečo nové. Nedokážem sedieť na mieste a nič nerobiť. Zoznam autorových rubrík:  Naše obľúbené receptymince-numizmatika.skČriepky z ciestNázorySúkromnéNezaradené

reklama

mince-numizmatika.sk

Poznáte Jána Cikkera?

Michal Latta

Poznáte Jána Cikkera?

Viete kto bol Ján Cikker? Postrehli ste, že mu bol tento rok udelený rád Ľudovíta Štúra I. triedy in memoriam? Ani ja som nepostrehol. Pamätám si ako som pred pár mesiacmi sledoval priamy prenos z udeľovania vysokých štátnych vyznamenaní prezidentom Českej republiky Václavom Klausom. Zaujímavá ceremónia, trošičku snobárna, pár ľudí som poznal a bol som zvedavý aký kix zase český prezident urobí. Ocenených rozoberali vo všetkých médiách vrátane Blesku a Aha! Celé česko diskutovalo o tom ktoré osobnosti by pridali do listu ocenených. Na Slovensku to robíme inak.

  • 13. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 340x
  • 9
Trnava - Mestská pamiatková rezervácia

Michal Latta

Trnava - Mestská pamiatková rezervácia

Čo by som mohol ja bratislavčan písať o Trnave? Snáď, že začiatkom júna zvyknem navštíviť Dobrofest. Pamätám si, že ešte pred pár rokmi som bol v Trnave pomerne často. V centre sme samplovali žuvačky Winterfresh, pár krát kávu Nescafé. Raz som bol na jarmoku, dva krát som mal rande v miestnej kaviarni. Aby bolo jasné to som bol ešte mladý a nezadaný. Potom som označoval a ešte neskôr rebrandoval pobočky jednej nemenovanej poisťovne. Môj dnešný blog s Trnavou spája niečo iné. Paradoxne to nie sú moje kroky Trnavou, ale je to utorok 27.september 2011.

  • 29. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 574x
  • 0
Memorandum národa slovenského

Michal Latta

Memorandum národa slovenského

Hostince sa plnili už niekoľko dní pred začiatkom zhromaždenia. Zohnať nocľah bolo nemožné. Prespávalo sa na vozoch ale aj pod holým nebom. Všade naokolo sa ozývala vrava, skupinky popíjali, bavili sa, iní diskutovali o otázkach sebaurčenia národov v prostredí veľkého Uhorska. Davy ľudí prichádzali do mesta až sa ich nakoniec stretlo 5.000-6.000 z blízkeho, ale aj z ďalekého okolia. Niektorí prišli zo zvedavosti, iní pretože chceli rozhodovať o svojej budúcnosti. Úsilie našich predkov nebolo v prostredí vtedajšieho Rakúsko - Uhorska ojedinelé. S obdobnými požiadavkami okrem Slovákov prichádzali po zrušení Bachovho absolutizmu Františkom Jozefom I. všetky ostatné národy, Chorváti, Srbi, Rumuni ale aj Rusíni.

  • 20. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 438x
  • 4
Najstaršie písomnosti na Slovensku

Michal Latta

Najstaršie písomnosti na Slovensku

Zoborské listiny sú datované do rokov 1111 a 1113. Sú považované za najstaršie zachované listinné originály na Slovensku. A to je dostatočný dôvod aby sme sa o nich, my Slováci dozvedeli viac. Každopádne toto nie je diskusia o maďarskej otázke. Je to skôr krátka informácia o našej vlastnej histórii.

  • 13. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 806x
  • 10
Prosím o radu. Darček pre dieťa.

Michal Latta

Prosím o radu. Darček pre dieťa.

Kúpili by ste dieťatku, ktoré sa narodilo ako darček pamätnú sadu mincí, aby malo v živote pamiatku na peniažky, ktorými sa kedysi platilo? Nie je to nezmysel. Prečo?

  • 25. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 630x
  • 43
reklama
Vstup Bulharska do EÚ

Michal Latta

Vstup Bulharska do EÚ

1,95583 Leva je nominálna hodnota nad ktorou prevrátite očami. Čo to je? Určite je to svetová rarita, predstavte si, že pôjdete do obchodu a tam vám povedia eurodeväťdesiatpäť centov a ešte mi tu doplaťte 0,583 centa lebo vám nevydám tovar. Ja by som povedal: „Viete čo? Tu máte 1 cent a vydajte mi. Alebo si tuná odhryznite z rožka aby sme sa vyrovnali".

  • 23. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 195x
  • 10
Ako posudzovať kvalitu mincí ktoré máte odložené doma v zásuvke?

Michal Latta

Ako posudzovať kvalitu mincí ktoré máte odložené doma v zásuvke?

Pamätám si, keď sme ešte ako chlapci išli po škole na návštevu ku kamarátom, každý sa občas pochválil nejakým domácim tajomstvom. A tak sme k niekomu chodili obzerať hambaté obrázky ktoré jeho otec tajne fotil, u iného sme si púšťali platne, pozerali video, u ďalšieho sme sa hrali na jednom z prvých počítačov alebo sme sa prehrabávali v starých minciach. Stavím sa, že aj vy, keď prehrabete obsah zásuviek z detstva, nájdete staré známky, mince či iné poklady, ktoré ste si vo svojej slabej chvíli odložili. A možno máte odložených pár slovenských korún na pamiatku alebo štartovací euro balíček. A tak to začalo aj u mňa. Jednoducho ma napadlo zohnať si pár mincí z rímskych čias.

  • 16. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 321x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu